Numărul de întrebări afișate este limitat la 20 pentru utilizatorii fără cont cât și pentru utilizatorii neprivilegiati.


Nr. întrebări: 306

Răspunsuri corecte: 0 ( 0% )

Răspunsuri greșite: 0


Selectează numărul de întrebări afișate pe pagină:

Afişează subiecte de la 1 la 20 conform filtrelor selectate.


1 . Scrisoarea de transport prevazuta de Conventia CMR constituie:
  a.documentul care permite accesul la profesia de transportator.
  b.dovada calitatii de operator de transport rutier public;
  c.dovada efectuarii formalitatilor vamale;
  d.proba contractului de transport;


2 . Conventia CMR se aplica:
  a.transporturilor de marfuri perisabile internationale.
  b.transporturilor efectelor de stramutare;
  c.transporturilor efectuate pe baza conventiilor postale internationale;
  d.transporturilor funerare internationale;


3 . Operatorul de transport este raspunzator , conform Conventiei CMR, pentru:
  a.avarierea marfii din cauza unui viciu propriu al acesteia;
  b.pierderea totala sau partiala a marfii, produse intre momentul primirii si cel al eliberarii acesteia;
  c.provenienta marfurilor.
  d.transportul marfurilor periculoase a caror natura si caracteristici au fost tinute ascunse cu intentie de catre expeditor;


4 . Cine are obligatia sa verifice exactitatea mentiunilor din scrisoarea de transport CMR?
  a.conducatorul auto;
  b.destinatarul;
  c.expeditorul;
  d.incarcatorul.


5 . Conventia CMR se aplica:
  a.transporturilor efectelor de stramutare;
  b.transporturilor efectuate pe baza conventiilor postale internationale;
  c.transporturilor funerare internationale;
  d.transporturilor publice de marfuri in trafic international.


6 . Conform Conventiei CMR un operator de transport care efectueaza transport international de marfuri poate :
  a.sa se scuteasca pe sine de responsabilitatea CMR prin inserarea in acest scop a unei clauze in conditiile sale de transport.
  b.sa convina cu expeditorul ca acesta sa accepte o responsabilitate mai mare decat este prevazuta prin Conventie;
  c.sa-si decline responsabilitatea CMR daca destinatarul nu a cunoscut termenii conventiei;
  d.sa-si diminueze responsabilitatea mai mult decat ii este permis de conventie prin inserarea in acest scop a unei clauze in conditiile sale de transport;


7 . Conform Conventiei CMR, transportatorul este exonerat de raspunderea pentru pierderea (totala sau partiala) sau pentru avarierea, produse intre momentul primirii marfii si cel al eliberarii acesteia, daca:
  a.pierderea sau avarierea marfii a avut drept cauza o culpa a persoanei care are dreptul sa dispuna de marfa;
  b.pierderea sau avarierea marfii a fost cauzata de defectiunea vehiculului folosit pentru efectuarea transportului;
  c.pierderea sau avarierea marfii a fost determinata de culpa prepusilor persoanei de la care transportatorul a inchiriat vehiculul.
  d.pierderea sau avarierea marfii a survenit ca urmare a culpei persoanei de la care transportatorul a inchiriat vehiculul;


8 . In cazul unui transport din Romania spre Marea Britanie la care marfurile raman in autovehiculul pe tot traseul, Conventia CMR se aplica:
  a.la intreaga cursa.
  b.numai la partea de transport maritim sau naval;
  c.numai la partea de transport maritim, naval sau feroviar;
  d.numai la partea de transport rutier;


9 . Scrisoarea de transport prevazuta de Conventia CMR constituie:
  a.documentul care permite accesul la profesia de transportator.
  b.dovada ca transportul este in cont propriu;
  c.dovada ca vehiculul indeplineste conditiile tehnice pentru transporturile internationale;
  d.proba contractului de transport;


10 . Care sunt raspunderile transportatorului atunci cand circula sub Conventia CMR :
  a.sa nu piarda total sau partial sau sa nu avarieze marfa de la incarcare pana la destinatie
  b.sa nu piarda, partial, marfa de la incarcare pana la destinatie.
  c.sa nu piarda, total, marfa de la incarcare pana la destinatie;
  d.sa utilizeze carnete TIR;


11 . Cine are obligatia sa verifice starea aparenta a marfii la primirea acesteia pentru transport conform Conventiei CMR ?
  a.destinatarul
  b.expeditorul
  c.incarcatorul
  d.transportatorul


12 . Care din urmatoarele categorii de marfuri intr-un transport international nu este reglementata in conventia CMR?
  a.colete postale.
  b.marfuri alimentare perisabile;
  c.marfuri periculoase;
  d.masini de spalat;


13 . Pentru plata despagubirilor privind intarzierea la livrare destinatarul trebuie sa isi exprima in scris rezerve fata de transportator, in termen de:
  a.cel mult 21 zile de la data punerii marfii la dispozitia destinatarului
  b.cel mult 10 zile de la data punerii marfii la dispozitia destinatarului;
  c.cel mult 15 zile de la data punerii marfii la dispozitia destinatarului;
  d.cel mult 7 zile de la data punerii marfii la dispozitia destinatarului;


14 . Cine este responsabil de pierderea totala sau partiala a marfurilor sau deteriorarea marfurilor sau intarzierea la transport?
  a.destinatarul;
  b.expeditorul;
  c.intermediarul;
  d.transportatorul.


15 . Conducatorul auto este obligat, la primirea marfii, sa verifice:
  a.ambalajul marfii
  b.continutul fiecarui colet;
  c.daca marfa acopera 70% din sarcina utila a vehiculului.
  d.starea tehnica a vehiculului;


16 . Acordul european referitor la transportul rutier in trafic international al marfurilor periculoase (ADR), stabileste reglementari privind:
  a.efectuarea unui transport rutier in trafic intentional de marfuri agabaritice;
  b.efectuarea unui transport rutier in trafic intentional de marfuri generale.
  c.efectuarea unui transport rutier in trafic intentional de marfuri perisabile;
  d.efectuarea unui transport rutier in trafic intentional de marfuri si deseuri periculoase;


17 . Care sunt raspunderile transportatorului atunci cand circula sub conventia CMR:
  a.sa nu consume bauturi alcoolice;
  b.sa nu piarda partial, marfa de la incarcare pana la destinatie;
  c.sa nu piarda total sau partial sau sa nu avarieze marfa de la incarcare pana la destinatie;
  d.sa nu piarda total, marfa de la incarcare pana la destinatie;


18 . Un conducator auto poate efectua transporturi de marfuri periculoase daca:
  a.are varsta peste 21 ani;
  b.autovehiculul are inspectia tehnica periodica in termen de valabilitate.
  c.detine certificat profesional pentru transport de marfuri generale;
  d.detine certificat profesional pentru transport de marfuri periculoase;


19 . Pentru care vehicule rutiere este necesar certificatul de agreare eliberat de catre Registrul Auto Roman:
  a.vehicule care transporta animale vii;
  b.vehicule care transporta colete postale(valori).
  c.vehicule care transporta marfuri periculoase in cisterna
  d.vehicule care transporta marfuri agabaritice;


20 . Ce este acordul ADR ?
  a.Acordul European referitor la transport rutier in trafic international al marfurilor periculoase.
  b.Acordul European referitor la transportul de produse alimentare perisabile;
  c.Acordul European referitor la transportul marfurilor agabaritice;
  d.Acordul European referitor la transportul rutier in trafic intentional de marfuri generale;



Afişează subiecte de la 1 la 20 conform filtrelor selectate.